تمام جاهای دیدنی خمینی شهر اصفهان 🤩| آدرس دقیق 🌏| معرفی کامل | عکس

1403-05-02
0 دیدگاه
ساختمان قدیمی سنتی در کنار حوضچه آبی ، یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر 48567846584757

آیا جاهای دیدنی خمینی شهر اصفهان را می شناسید؟

بسیاری از افراد جاذبه‌ های گردشگری اصفهان را تنها محدود به شهر اصفهان می‌دانند، در حالی که هر گوشه از این استان دارای دیدنی‌ های شگفت‌انگیزی است. اگر به‌دنبال تجربه‌ای مملو از ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از شهرهای کمتر شناخته‌ شده این استان بازدید کنید. امروز قصد داریم شما را با جاهای دیدنی خمینی‌ شهر، یکی از شهرهای جذاب اصفهان، آشنا کنیم. این شهر که در گذشته با نام همایون‌ شهر شناخته می‌شد، در ۱۲ کیلومتری شمال‌غربی اصفهان واقع شده است. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی خمینی‌ شهر اصفهان بیشتر آشنا شوید.


🌋 جاهای دیدنی خمینی شهر اصفهان

شهر خمینی‌ شهر اصفهان با مساحتی حدود ۱۷۵ کیلومترمربع در ۱۲ کیلومتری شمال‌ غرب اصفهان واقع شده است. این شهر از شمال به شاهین‌ شهر و میمه، از شرق به اصفهان، از غرب به نجف‌ آباد و از جنوب به فلاورجان محدود می‌شود. با ارتفاع ۱۶۵۰ متر از سطح دریا، این منطقه دارای آب‌وهوایی خوش و نیمه‌کوهستانی است. میانگین دمای سالانه آن ۱۶ درجه سانتی‌گراد و میزان بارش سالانه حدود ۱۷۰ میلی‌متر است.

✅ ایوان یزدگرد

یزدگرد یکی از مهم‌ ترین پادشاهان ساسانی بود که آثار معدودی از دوران او باقی‌ مانده است. ایوان یزدگرد، یکی از این آثار باستانی، در ۳ کیلومتری شمال خمینی‌ شهر قرار دارد و به یک محوطه بزرگ و باستانی تعلق دارد. محققان در حال بررسی و کشف مابقی ابنیه تاریخی مدفون در این محوطه هستند.

👇🏻 اطلاعات بازدید از ایوان یزدگرد:

  1. آدرس: استان اصفهان، خمینی‌شهر، ۳ کیلومتری شمال شهر
  2. ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  3. هزینه بازدید: رایگان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال

نمای بیرونی صخره های بزرگ در کنار درخت خشکیده ایوان یزدگرد، یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر 8764867845647 نمایی از نقاشی های آدم بر ری دیوار قدیمی در ایوان یزگرد، یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر 458648756874546

✅ موزه دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ایران است و موزه این دانشگاه نشان‌ دهنده پیشرفت‌ های آموزشی و تکنولوژیکی در طی سال‌ها است. در این موزه، عکس‌های تاریخی، اسناد قدیمی، تکنولوژی‌ های آموزشی گذشته، وسایل کارگاهی و آزمایشگاهی، و کامپیوترهای قدیمی به نمایش گذاشته شده‌اند.

👇🏻 اطلاعات بازدید از موزه دانشگاه صنعتی اصفهان:

  1. آدرس: استان اصفهان، خمینی‌شهر، دانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهشکده فولاد، پشت اداره کل آموزش و مرکز معارف اسلامی
  2. ساعت بازدید: روزهای زوج از ۸ تا ۱۱ و ۱۴ تا ۱۶ | روزهای فرد از ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۵ | پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی بسته است.
  3. هزینه بازدید: رایگان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال

نمای داخلی به نمیش گذاشتن ابزار های قدیمی در موزه دانشگاه صنعتی اصفهان، یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر اصفهان 47856478564756

✅ آرامگاه ابن مردویه

ابوبکر احمد بن موسى بن مردویه اصفهانی یکی از مفسران و مورخان اهل سنت بود که بیش از ۱۰۰۰ حدیث در دفاع از حضرت علی جمع‌آوری کرد. وی در طول عمر خود کتابی درباره مناقب حضرت علی نیز نوشت. این آرامگاه که در بلوار امیرکبیر و خیابان صفا خمینی‌شهر قرار دارد، قدمتی حدود ۱۰۰۰ سال دارد و به قرن ۴ و ۵ هجری قمری بازمی‌گردد.

👇🏻 اطلاعات بازدید از آرامگاه ابن مردویه:

  1. آدرس: استان اصفهان، خمینی‌شهر، بلوار امیرکبیر، خیابان صفا
  2. ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  3. هزینه بازدید: رایگان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال

تخریب دیوارهای خشتی آرامگاه ابن مردویه، یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر 456784534

✅ مسجد جامع خوزان

مسجد جامع خوزان یکی از زیباترین مساجد خمینی‌ شهر با قدمتی از دوران سلجوقیان است. این مسجد در زمان ابلخان مغول ساخته شد و در دوران صفویه تعمیرات بسیاری روی آن انجام شد. تزئینات معقلی، کاشی‌کاری‌ ها، و مقرنس‌کاری‌ ها از ویژگی‌ های بارز این مسجد هستند.

👇🏻 اطلاعات بازدید از مسجد جامع خوزان :

  1. آدرس: استان اصفهان، خمینی‌شهر، خیابان شریعتی جنوبی، کوچه انقلاب اسلامی
  2. ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  3. هزینه بازدید: رایگان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال

نمای داخلی بنای قدیمی مسجد جامع خوزان، یکی از جاهای دیدنی خمینی هر اصفهان 5684756847

✅ غار دستکند قهرمان

غار دستکند قهرمان یکی از عجیب‌ ترین جاهای دیدنی خمینی شهر است. این غار در ۱۲ کیلومتری غرب اصفهان و نزدیکی خمینی‌ شهر قرار دارد و برای دسترسی به آن باید به بخش کم‌ ارتفاع کوهستان بروید. دهانه غار ۱۰ متر قطر دارد و عرض مسیر داخلی آن حدود ۵ متر است. فضای داخلی غار پر از قندیل‌ های بزرگ و عجیب است و قدمت آن به دوره سوم زمین‌ شناسی باز می‌ گردد.

👇🏻 اطلاعات و نکات بازدید از غار دستکند قهرمان:

  1. آدرس: استان اصفهان، ۱۲ کیلومتری غرب شهرستان خمینی‌ شهر
  2. ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  3. هزینه بازدید: رایگان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال
  5. تجهیزات لازم: تجهیزات کامل غارنوردی
  6. توصیه‌ ها: مناسب برای گروه‌های آماتور در بخش ابتدایی غار

نمای داخلی قندیل ها و صخره ها در غار دستکند قهرمان در نزدیکی چشمه لادر اصفهان 485784657

✅ خانه سرتیپ سدهی

خانه سرتیپ سدهی یکی از زیباترین نمونه‌ های معماری سنتی ایرانی و از جاذبه‌ های دیدنی خمینی‌شهر است که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. این خانه قدیمی و مجلل که در محله لادره فروشان و ابتدای خیابان توحید قرار دارد، یادآور دوران قاجار و قصرهای سلطنتی است.

سرتیپ محمدحسن خان امینی سدهی، فرمانده اول فوج جلالی ظل السلطان و مسئول حفظ امنیت اصفهان در دوران انقلاب مشروطه و جنگ جهانی اول، در این خانه زندگی می‌کرد. تزئینات زیبا و معماری باشکوه این خانه، آن را به مکانی تماشایی و مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است.

👇🏻 اطلاعات بازدید از خانه سرتیپ سدهی:

  1. آدرس: استان اصفهان، خمینی‌شهر، ابتدای خیابان توحید
  2. ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۶ عصر
  3. هزینه بازدید: ۵ هزار تومان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال

نمای بیرونی خانه قدیمی با نمای سفید و محوطه سازی سرسبز به همراه حوضچه آبی آرامگاه ابن مردویه، یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر 675677845847

✅ چشمه لادر

چشمه لادر یکی از زیباترین جاهای دیدنی خمینی‌ شهر است. این چشمه در بخش تاریخی شهر قرار دارد و قدمت آن به دوران ساسانیان باز می‌ گردد. چشمه لادر در ۵ کیلومتری شهرستان خمینی‌ شهر و در دل مناطق کوهستانی واقع شده است. محوطه این چشمه وسعتی بالغ بر ۲۳۰ هزار هکتار دارد و مجموعه‌ای از چشمه‌ های کوچک و بزرگ را در بر می‌گیرد. چشمه لادر در تمامی فصول سال پر آب است و چشم‌اندازی خیره‌کننده دارد. در نزدیکی این چشمه، باغات میوه متعددی از جمله باغ انجیر و گردو نیز وجود دارد.

👇🏻 اطلاعات بازدید از چشمه لادر اصفهان:

  1. آدرس: استان اصفهان، ۵ کیلومتری شهرستان خمینی‌شهر
  2. ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  3. هزینه بازدید: رایگان
  4. بهترین زمان بازدید: ۶ ماه اول سال

محوطه چشمه لادر و حوضچه آن در کنار درختان سرسبز 534564365


📚 سخن نهایی

دوستان عزیز و همراهان املاک اصفهان، نظر شما درباره زیبایی‌ های خمینی‌ شهر اصفهان چیست؟ آیا تا به حال از این شهر تاریخی دیدن کرده‌ اید؟ خمینی‌ شهر با آثار باستانی و طبیعت زیبایش، می‌تواند یک مقصد گردشگری فوق‌ العاده باشد. آیا شهرهای دیگر استان اصفهان نیز به نظر شما پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد توریستی را دارند؟ چگونه می‌توان به جذب گردشگر در این مناطق کمک کرد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. منتظر دیدگاه‌ها و پیشنهادات شما هستیم تا با هم سفرهای بهتری را رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه